قهوه

بهترین زمان مصرف قهوه کی است ؟

بهترین زمان مصرف قهوه

اگر اهل نوشیدن قهوه هستید و فکر می‌کنید که بدون این ماده شگفت‌انگیز نمی‌توانید روز خود را آغاز کنید، با ما در این مقاله همراه باشید تا بررسی کنیم که بهترین زمان مصرف قهوه چه زمانی است.

چه زمانی قهوه بنوشیم تا بهترین زمان مصرف قهوه باشد:

اگر دوستدار قهوه‌ هستید و زمانی که از خواب بیدار می‌شوید فقط یک فنجان قهوه سرحالتان می‌کند، حتما به دنبال بیشتر دانستن در مورد قهوه نیز هستید. مثلا اینکه بهترین زمان برای خوردن نوشیدنی مورد علاقه‌تان چه زمانی است. در واقع قهوه مزایای بسیار زیادی دارد.

در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین زمان نوشیدن قهوه را به شما بگوییم، بهترین کافه برای نوشیدن قهوه را به شما معرفی کنیم و به شما دیدگاه جدیدی از قهوه و کافه میدهیم.

زمان نوشیدن قهوه رابطه مستقیم با میزان کورتیزول دارد. منظور از کورتیزول صرفا هورمون استرس نیست بلکه با مقدار هوشیاری بدن نیز مرتبط است. برای این که قهوه صبحگاهی بیش از حد انتظار حالتان را جا بیاورد، باید بین ساعات ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ نوشیده شود.

در واقع بهترین زمان نوشیدن قهوه ساعت ۱۰:۳۰ صبح است. چرا که در این زمان میزان کورتیزول در کم‌ترین مقدار خود قرار دارد. اگر غیر از زمانی که میزان کورتیزول پایین است قهوه بنوشید، بدنتان نسبت به کافئین مقاومت نشان داده و مقدار انرژی و هوشیاری اضافه‌ای که دریافت می‌کنید را هدر می‌دهید.

بین ۱۲ ظهر تا ۱ بعدازظهر و ۵:۳۰ تا ۶:۳۰ غروب نیز دیگر ساعاتی از شبانه‌روز هستند که میزان کورتیزول بدن زیاد می‌شود. بنابراین بهتر است در این ساعات نیز از نوشیدن نه تنها قهوه بلکه هر نوشیدنی کافئین‌دار دیگری جدا خودداری کنید.

به عقیده متخصصان مغز و اعصاب کسانی که به محض بیدار شدن و قبل از ساعت ۹:۳۰  قهوه می‌نوشند، برای رسیدن به نتیجه دلخواهشان باید یک فنجان قهوه بسیار غلیظ نوش جان کنند.

برای رعایت بهترین زمان مصرف قهوه و نوشیدن قهوه هیچ وقت ناشتا قهوه میل نکنید.

نوشیدن قهوه بعد از وعده‌های غذایی جزء بهترین زمان مصرف قهوه است

البته با رعایت یک فاصله زمانی کوتاه مثل حد اقل یک ربع تا نیم ساعت و بعد قهوه بنوشید.

هشت تا چهارده ساعت زمان برای کاهش اثر کافئین

بسته به متابولیسم بدنتان و غلظت خون و طبع بدنتان و دوز بدنی باید بدانید چه قدر قبل ز خواب دیگر مصرف قهوه را قطع کنید ، زیرا اکثر بدن ها حد اقل 4 ساعت زمان را برای دفع اثر کافیین زمان لازم دارند.

بهترین قهوه را در کدام کافه بخوریم؟ 

محدودیت‌های ترافیکی، شلوغی خیابان‌ها و مکان‌های عمومی و… باعث می‌شوند انتخاب یک کافه خوب سخت باشد.

اما باید بگوییم امروزه شرایط به مساوات مشاغل و سرعت گرفتن زندگی ها تغییر کرده و شما به راحتی میتوانید از فروشگاه تخصصی قهوه چشم گرد دم افزار مد نظرتان را به نسبت بودجه و قدرت توان خرید بر پایه سلیقتون تهیه کنید و رایگان اموزش ببینید و با کمترین قیمت همیشه قهوه ایده ال رو چه دان چه پودر شده مناسب دستگاهتون از ما مجددا تهیه کنید و قهوه تازه با کیفیت،

طبق سلیقتون رو چه برای خودتون و چه مهمانتون سرو کنید و در هر زمان و در هر مکان بدون قهوه نمونید تا مجبور بشید یک قهوه ی بی کیفیت رو ناچار به تهیه بشید ؛ همانطور میتوانید با تهیه یک فلاسک یا تراول ماگ قهوه یا پودریجات مثل کاپوچینو و کافیمیکس و… رو از ما تهیه کنید و با خودتون به محل کار حمل کنید و یا در سفر و پشت فرمان از آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *