قهوه

چرا باید قبل و بعد از نوشیدن قهوه آب بنوشیم:

نوشیدن آب قبل و بعد از خوردن قهوه

نوشیدن آب قبل و بعد از خوردن قهوه

هنگام سرو قهوه در کافی شاپ ها، در کنار قهوه ترک و یا اسپرسوی شما آب هم سرو میشه. حتی اگه شما توی خونه هم قهوه درست میکنید از این قاعده مستثنا نیستید و در صورت تهیه کردن قهوه به صورت آنلاین از فروشگاه تخصصی قهوه چشم گرد هم بعد از تهیه ی قهوه تون و هنگام سرو کردن بهتره کنارش آب هم سرو کنید.

آب و قهوه

تاثیر نوشیدن آب قبل و بعد از خوردن قهوه بر زبان

زمانیکه ما یه اسپرسو سفارش میدیم در کنار فنجون قهوه یه شات آب هم قرار داره.

زبون ما تعداد زیادی جوانه ی چشایی داره . این جوانه ها سلول گیرنده دارن .این سلول های گیرنده از طریق پروتئین هایی که روی سطحشون هست پیغام های مربوط به طعم رو به مغز می رسونن.

اب در کنار قهوه

تاثیر بر دندان

نکته بعدی اینکه نوشیدن آب قبل و بعد از خوردن قهوه از زردی دندان جلوگیری می کنه.

زیرا قهوه مانند سایر مواد دندان ها رو به تدریج زرد می کنه. با نوشیدن آب پس از نوشیدن قهوه ، آثار قهوه از روی دندان پاک می شود.

اگه سطح جوونه های چشایی تمیز نباشه ، دریافت طعم ها با مشکل مواجه میشه.بهتره قبل از نوشیدن قهوه یه مقدار آب بخوریم تا داخل دهان و از اون مهم تر سطح زبون بهتر آماده دریافت طعم ها بشه.

تاثیر نوشیدن آب قبل و بعد از خوردن قهوه در مزه چشایی

از دلایل خوردن آب قبل از قهوه برای پاکسازی طعم دهان از مزه ی موادی است که قبلا خورده اید ، آب، زبان و دهان رو پاک میکنه و شما بعد از میل کردن آب، طعم اصلی قهوه رو می چشید.

ورای اینکه خیلی از آدم ها برای بالا بردن سطح هوشیاری خودشون قهوه می خورن، افراد زیادی هستن که از طعم قهوه نهایت لذت رو می برن. همینطور قهوه دارای طعم ها و رایحه های بسیار متنوعیه. مث: شکلاتی، آجیلی، مرکبات، میوه ای و  …

برای اینکه این طعم ها رو به خوبی حس کنیم، باید پرزهای زبان ما عاری از طعم دیگری باشه. قهوه اسپرسو یکی از انواع قهوه است که کنار اون آب سرو میشه.

از اونجایی که قهوه طعم خیلی قوی داره، برای اینکه این طعم ها رو حس کنیم باید آب بنوشیم. آب تنها ماده ای است که توانایی پاکسازی طعم ها رو از روی پرزها داره.

خوب حالا اگه قبل از خوردن قهوه، آب بنوشین، باعث میشه که  طعم اصلی قهوه رو به خوبی متوجه بشین.یک دلیل دیگه و شاید مهم ترین دلیل سرو آب بعد از نوشیدن قهوه، جلوگیری از رنگ پذیری دندون ها هستش، اگه شما بعد از مصرف قهوه دهان خود رو بشویید، بعد از مدتی دندان هایی با رنگ زرد و رنگ قهوه ای خواهید داشت که ظاهر خوبی نداره.

قهوه روی دندون و زبون شما به مدت طولانی باقی میمونه و باعث پوسیدگی دندون میشه. بنابراین حتی اگه خودتون قهوه رو از بازار یا به صورت اینترنتی تهیه میکنید و توی خونه قهوه درست میکنید نباید از سرو آب کنار قهوه تون غافل بشید.

دیگه اینکه برای افرادی که زیبایی دندون انجام دادن، بخصوص انجام کامپوزیت ، بخاطر رنگ پذیربودن کامپوزیت و قرار گرفتن قهوه در گروه موادغذایی رنگ پذیر، باید حتما بعد از سرو کردن قهوه، با آب و یا مسواک دندون های خودمون رو تمیز کنیم. در غیر اینصورت بعد از مدت زمانی کامپوزیت دندون های ما تغییر رنگ خواهد داد.

نوشیدن آب قبل و بعد از خوردن قهوه برای جبران کمبود آب بدن

دلیل دیگه برای سرو آب همراه قهوه، ملین بودن قهوه است، قهوه در اکثر مواقع اگر درست دم آوری شود ، یک ملین ارگانیکه که باعث میشه بیشتر به دستشویی برید بهتره با خوردن آب، آبی که قراره از بدن دفع بشه رو جبران کنید.

نگاه سنتی به نوشیدن آب قبل و بعد از خوردن قهوه

دلیل دیگه که برای وجود آب در کنار فنجون قهوه وجود داره اینه که، قرار دادن آب کنار فنجون سرو قهوه ‌ترک به رسوم سنتی ترک‌ها اشاره داره و اون هم اینه که :

چون ترک‌ها بسیار مهمون نوازن و خیلی به مهمونهاشون احترام میذارن به همین دلیل وقتی مهمون ناخونده دارن و میخوان از اون بپرسن که آیاغذا میل داره یا نه؟ از قهوه ترک و فنجون آب کنار قهوه  استفاده می‌کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *