قهوه, پودریجات

10 خاصیت ماسک قهوه

ماسک قهوه

خواص ماسک قهوه :

ماسک قهوه یا اسکراب پوست با قهوه یه ماسک بسیارعالیه که برای پوست استفاده میشه. مزیت های قهوه برای پوست خیلی بی نظیره و بعد از استفاده از اون متوجه تغییرات مثبت پوستتون میشید.

آنتی اکسیدان های فعال موجود درقهوه ، میتونه صدماتی که در طول روز به پوست وارد شده رو ترمیم کنه. برای مثال شما میتونید بعد از خرید قهوه اسپرسو آسیاب شده از فروشگاه تخصصی قهوه چشم گرد و پس از اینکه قهوه ی خودتون رو با موکاپات یا اسپرسوساز دستی یا حتی با اسپرسو ساز برقی درست کردید، از تفاله قهوه برای تهیه ماسک قهوه استفاده کنید.

1. ماسک قهوه یا اسکراب پوست با قهوه موجب از بین رفتن سلول های مرده ی پوست میشه

ماسک قهوه سلول های مرده ی پوست رو از بین میبره و اون رو نرم میکنه. استفاده کردن ماسک قهوه برای اغلب بخش های های پوست بدن تاثیر مثبت داره و پوست شما رو نرم و لطیف میکنه.

2. بهبود گردش خون با ماسک قهوه

ماسک قهوه موجب بهبود گردش خون توی قسمتای مختلف بدن میشه ‎ و تسریع فرایند گردش خون به معنی اینه که سلول های بدن اکسیژن و مواد مغذی بیشتری دریافت می ‎کنن و این به نوبه ی خودش باعث درخشش پوست میشه.

3. سفت شدن پوست

ماسکی که با قهوه درست میشه همه ی ناخالصی، آلودگی و سلول های مرده ی سطح پوست رو از بین می ‎بره. ماسک قهوه نه تنها موجب بهتر شدن ظاهر پوست، حتی باعث سفت شدن اون هم میشه. بهتر شدن روند بازسازی سلول ها هم به کاهش بروز لکه های تیره و همچنین ناهموار شدن سطح پوست کمک میکنه.

4. کاهش مقدارسلولیت زیر پوست با ماسک قهوه

سلولیت یه نوع بیماری پوستیه که اثران اون معمولا روی صورت فرد مشخص می‌شه. قهوه به خاطر داشتن کافئین باعث میشه رگ های خونی زیر پوست گشاد بشه و خون زیر پوست به خوبی به جریان بیفته. به این منظور میشه از اسکراب یا همون کرم حاوی قهوه استفاده کرد که معمولاً توی تمام داروخونه ها و فروشگاه های لوازم آرایشی در دسترسه. پس قهوه میتونه به از بین رفتن سلولیت های شکل گرفته زیر پوست کمک کنه. اسکراب قهوه به صورت مدام، سلولیت رو رفع میکنه و نواحی زبرتر پوست مث زانوها و آرنج رو نرم میکنه.

5. این ماسک موجب کند شدن روند پیری پوست میشه

اشعه ماوراء بنفش موجب ایجاد چین و چروک روی پوست میشه و قهوه خاصیت محافظتی برای پوست داره و مانع بروز چین و چروک و خطوط ریز روی اون میشه. نکته ی دیگه اینکه آنتی‌اکسیدان‌های داخل قهوه با پیری می‌جنگن. قهوه سرشار از آنتی‌ اکسیدانه و این آنتی‌اکسیدان‌ها از پوست در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنن.

 روغن قهوه خواصی شبیه کرم‌های ضد چروک برای پوست داره. روغن دونه ی قهوه کلاژنهای پوست رو افزایش میده که این موجب خاصیت کشسانی پوست میشه و میتونه به کم شدن چین و چروک صورت کمک کنه. همینطور قهوه آبرسانه واجازه نمیده پوست رطوبت خودش رو از دست بده و خشک بشه.

نکته ی قابل توجه اینکه تمام این فواید از قهوه ی بو داده به دست نمیاد. باید از عصاره ی دونه ی قهوه (از پوست قهوه گرفته میشه) برای استفاده از این خاصیت های قهوه خام و خواص مفید دیگه مث خاصیت ضد قارچ و ضد ‌میکروبی اون استفاده کرد.

6.درمان سرطان پوست با ماسک قهوه

قهوه به خاطر داشتن ماده‌ای به نام تریگونلین، مقادیر قابل توجهی نیاسین یا همون ویتامین بی 3 داره که به داروی اصلی ضد سرطان معروفه. قهوه خودش به صورت بالقوه نیاسین نداره ولی وقتی که قهوه رست میشه مقدارقابل توجهی نیاسین از تجزیه تریگونلین بدست میاد که گفته میششه از رشد سلولهای سرطانی پوست در بدن جلوگیری میکنه.

باید بدونید که خواص عصاره ی قهوه بیشتر از قهوه باقی مونده در فیلتر قهوه‌سازه! گرچه تفاله قهوه باقی مانده هم خواصی داره. می‌تونید در مراقبت‌های روزمره از پوست خودتون از اون استفاده کنین.

کافئین موجود توی قهوه هم میتونه ظاهر پوست رو زیباترکنه، گرچه به صورت موقت. کافئین پوست رو سریع لیفت میکنه و این کشیدگی صورت می‌تونه خطهای چروک رو برای مدت زمانی کمرنگ بکنه. کشیدگی موجب از بین رفتن پف دور چشم هم میشه.

7.درمان آکنه هم یکی از خواص ماسک قهوه است

در مواجهه با زخم ها و عفونت پوستی ، استفاده متعدد از قهوه می‌تونه با باکتری های زیانبار مقابله کنه و مانع از بروز آکنه پوستی بشه. قهوه هم خاصیت ضد التهابی داره و هم ضد باکتریایی و در کنار خاصیت لایه برداری پوست می‌تونه آکنه رو ریشه کن بکنه.

8.قهوه می‌تواند یک ضد آفتاب مناسب باشد

خواص تفاله ی قهوه دم شده :

تفاله قهوه دم شده می‌‌تونه در برابر اشعه‌‌های مضر خورشید از پوست محافظت کنه. اشعه‌ ی ماورا بنفش خورشید علاوه بر خطر سرطان، موجب پیری پوست و چین و چروک میشه. پودر قهوه دم شده می‌تونه به پوست کمک کنه که در برابر این ضررها مقاوم ‌تر بشه. جالبه بدونید که نوشیدن قهوه هم میتونه برای محافظت در برابر خورشید خیلی مفید باشه. کسایی که قهوه میخورن نسبت به دیگران کمتر دچار سرطان پوست میشن.

این البته به این معنی نیس که می‌تونید قهوه رو جایگزین ضد آفتاب بکنین. شما همچنان باید از ضد آفتاب خودتون استفاده کنین تا از آفتاب‌ سوختگی و پیری پوست در امان بمونید.

9. خاصیت نرم کنندگی لب

برای این کارکمی قهوه ی سیاه استفاده شده خنک رو بردارین و با یه مقدار روغن نارگیل مخلوط کنین. ترکیب این دو رو روی لب‌ها ماساژ بدید و بعد آروم با دستمال نرم پوست لب رو تمیز کنین.

10.کاهش پف دور چشم

شما میتونید یه قاشق چای خوری قهوه سیاه که استفاده شده رو کاملاً خنک کنید و اون رو روی دستمال یا حوله کاغذی مرطوب بریزید و آروم روی چشم های‌ بسته بذارید. بعد ۲۰ دقیقه میتونید کاهش پف چشمتون رو به صورت محسوس درک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *