قهوه

رابطه قهوه با فشار خون شما

قهوه و فشار خون

تاثیر فشار خون بر قهوه :

در این مقاله در مورد رابطه قهوه و فشار خون بیشتر می خوانیم. قهوه یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین نوشیدنی های دنیا است. در واقع، مردم در سراسر جهان سالانه نزدیک به 8.6 میلیارد کیلوگرم قهوه مصرف می کنند. اگر اهل نوشیدن قهوه هستید، احتمالاً به خوبی با “زنگ قهوه” آشنا هستید که مدتی بعد از آن چند جرعه اول فرا می رسد.

حتی عطر قهوه به تنهایی می تواند شما را به وجد بیاورد. با این حال، در مورد اینکه آیا مصرف منظم قهوه واقعاً برای شما مفید است یا خیر، بحث هایی وجود دارد؛ به خصوص با توجه به تأثیر آن بر فشار خون و سلامت قلب.

بررسی ها در مورد قهوه و فشار خون متناقض به نظر می رسد. با این حال، به نظر می‌رسد هر چند وقت یک‌بار که یک فرد قهوه می‌نوشد، فشار خون او تحت تاثیر قرار می گیرد.

در این مقاله، ما در مورد چگونگی تاثیر قهوه بر فشار خون و آنچه شواهد می گویند توضیح می دهیم. ما همچنین در مورد زمان مراجعه به پزشک صحبت می کنیم.

تاثیر قهوه بر فشار خون

ممکن است قهوه موقتا فشار خونتان را بالا ببرد :

علم نشان می دهد که اثرات فیزیولوژیکی نوشیدن قهوه می تواند فراتر از یک دوز کوچک بیداری باشد.

همچنین تحقیقات در زمینه قهوه و فشار خون نشان می دهد که ممکن است فشار خون را برای مدت کوتاهی پس از مصرف افزایش دهد.

بررسی 34 مطالعه نشان داد که 200 تا 300 میلی‌گرم کافئین قهوه – تقریباً مقداری که در 1.5 تا 2 فنجان مصرف می‌کنید – منجر به افزایش میانگین 8 میلی‌متر جیوه و 6 میلی‌متر جیوه در فشار خون سیستولیک و دیاستولیک شد. این اثر تا سه ساعت پس از مصرف مشاهده شد و نتایج در افراد با فشار خون طبیعی و افرادی که از قبل فشار خون بالا داشتند مشابه بود.

جالب توجه است که مصرف منظم با تأثیر یکسانی  مرتبط نیست و ممکن است به دلیل تحمل کافئین باشد که هنگام نوشیدن آن به طور معمول ایجاد می شود. بر اساس داده های مرتبط ، پس از نوشیدن یک فنجان قهوه، ممکن است یک افزایش جزئی تا متوسط در فشار خون شما رخ دهد – به خصوص اگر به ندرت آن را بنوشید.

بررسی ها نشان می دهد که این نوشیدنی می تواند فشار خون را تا سه ساعت پس از مصرف بالا ببرد. با این حال، اگر قهوه را به طور مرتب بنوشید، این اثر کاهش پیدا می کند.

آیا افراد مبتلا به فشار خون باید از قهوه اجتناب کنند؟

یک تحقیق در سال 2017 به این نتیجه رسید که افراد مبتلا به فشار خون بالا باید هنگام نوشیدن قهوه احتیاط کنند اما نیازی به اجتناب از آن ندارند. این بررسی نشان داد که اگرچه گزارش‌های قدیمی‌تری در مورد ارتباط بین نوشیدن قهوه و فشار خون بالا وجود دارد، مطالعات جدیدتر نشان می‌دهد که 3 تا 4 فنجان در روز تأثیر خنثی یا مفیدی دارد.

مطالعه‌ای در سال 2016 از 40 مصرف‌کننده قهوه سالم نشان داد که همه انواع قهوه فشار خون را افزایش می‌دهند اما سطح آن در محدوده سالم باقی می‌ماند (افزایش فشار خون موقتی بود اما هنوز 3 ساعت پس از مصرف قابل اندازه گیری بود).

برخی تحقیقات نشان می دهد که میزان قهوه ای که فرد می نوشد، تأثیر آن را بر فشار خون تعیین می کند. یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که فشار خون سیستولیک فقط در افرادی که به طور مکرر قهوه مصرف نمی کردند، افزایش می یابد. بررسی دیگر در مورد رابطه قهوه و فشار خون که منبع معتبری است، دریافت که مصرف بیش از 3 فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به فشار خون را افزایش نمی دهد. با این حال، خطر کمی افزایش در ارتباط با 1-3 فنجان در روز وجود دارد.

آیا قهوه بدون کافئین باعث افزایش فشار خون می شود؟

از آنجایی که قهوه به غیر از کافئین حاوی ترکیبات مختلفی است، ترکیبات دیگر نیز می‌توانند مسئول تأثیر آن بر فشار خون باشند. با این حال، یک فرد می تواند قهوه بدون کافئین را تغییر دهد تا ببیند آیا فشار خونش کاهش می یابد یا خیر.

چه زمانی نوشیدن قهوه را ترک کنیم؟

برخی از افراد دریافتند که نوشیدن قهوه باعث بی خوابی، اضطراب یا لرزش می شود. برخی دیگر ممکن است متوجه رفلاکس و سوزش سر دل شوند. هر کسی که این علائم را به دلیل قهوه تجربه می کند باید از نوشیدن آن اجتناب کند.

به گفته محققان، افرادی که به طور منظم قهوه می نوشند، اگر ناگهان مصرف قهوه را متوقف کنند، ممکن است علائمی مانند سردرد و خلق و خوی ضعیف را تجربه کنند. بنابراین، اگر می خواهند مصرف خود را کاهش دهند، باید تعداد فنجان ها را به تدریج کاهش دهند.

برخی از پزشکان توصیه می‌کنند که افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی یا سایر بیماری‌های مربوط به ضربان قلب نامنظم از مصرف قهوه اجتناب کنند. با این حال، آنها به این نتیجه رسیدند که مصرف منظم تا 300 میلی گرم کافئین در روز بی خطر به نظر می رسد و حتی ممکن است در برابر اختلالات ریتم قلب محافظت کند. با وجود این، محققان هشدار دادند که اگر ارتباط واضحی بین دوره‌های آریتمی و کافئین وجود داشته باشد، فرد نباید قهوه بنوشد.

کلام آخر

قهوه حاوی ترکیبات زیست فعال متعددی است که دارای اثرات آنتی اکسیدانی قوی هستند و ممکن است استرس اکسیداتیو را در بدن شما کاهش دهند. برخی از محققان این نظریه را مطرح می‌کنند که فواید قهوه برای سلامتی ممکن است نسبت به هر گونه تأثیر منفی بالقوه‌ای که کافئین می‌تواند بر افرادی که آن را به طور منظم می‌نوشند داشته باشد، بیشتر باشد. با این حال، تحقیقات بیشتری برای درک بهتر اینکه چگونه قهوه در دراز مدت بر سلامت انسان تأثیر می گذارد، نیاز است.

در حال حاضر، به نظر می رسد کاملاً بی خطر است و حتی ممکن است یک عادت مفید باشد. در واقع، قهوه ممکن است فوایدی برای سلامتی داشته باشد. برای افراد سالم، تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن 3 تا 5 فنجان قهوه در روز با کاهش 15 درصدی خطر بیماری قلبی و کاهش خطر مرگ زودرس مرتبط است.

اگرچه تحقیقات طولانی مدت دراین مورد محدود است؛ اما برخی داده ها نشان می دهد که نوشیدن مکرر قهوه با افزایش فشار خون یا خطر بیماری قلبی مرتبط نیست. در واقع، قهوه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که ممکن است سلامت قلب را تقویت کند.

البته، قرار گرفتن بیش از حد در معرض کافئین نادرست است، به خصوص اگر از قبل  فشار خون بالا دارید. اگر قبلاً به طور منظم قهوه نمی نوشید، بهتر است قبل از اضافه کردن این نوشیدنی به برنامه روزانه خود صبر کنید تا فشار خون شما کنترل شود، زیرا ممکن است در کوتاه مدت باعث افزایش فشار خون شما شود. به خاطر داشته باشید که خوردن یا نوشیدن بیش از حد هر چیزی می تواند اثرات منفی بر سلامتی داشته باشد؛

قهوه نیز از این قاعده مستثنی نیست. حفظ تعادل در سبک زندگی و عادات غذایی همیشه از اهمیت بالایی برخوردار است.

مطالب مرتبط

2 نظر در “رابطه قهوه با فشار خون شما

  1. abasimehdi14 گفت:

    بسیار عالی

    1. mortezaadmin گفت:

      سلامت باشید و ممنون از مطالعه شما و کامنت شما. از زمانی که در وبسایت ما به سر کردید سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *